Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

 

společnosti

COMEFLEX CONSULTING s.r.o.

Se sídlem Praha 5, náměstí 14. října 1307/2, Praha 5, PSČ 150 00

IČ: 26454599, DIČ: CZ26454599

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C 83372

(dále též jen „prodávající“)

 

Kontaktní telefon: +420 257 181 057

Kontaktní email: info@cold-steel.cz

 

  1. Obecná ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při nákupu v internetovém obchodě prodávajícího, provozovaném na internetové adrese www.cold-steel.cz (dále též jen „e­shop“). Obchodní podmínky jsou v rámci e­shopu každému přístupné.

 

Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění (dále jen „OZ“).

 

Není­li výslovně uvedeno jinak, pro účely těchto obchodních podmínek se v souladu s OZ považuje za spotřebitele každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná (každý takový člověk dále jen „Spotřebitel“).

 

  1. Kupní smlouva

Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím je vymezen příslušnými právními předpisy a kupní smlouvou, jejíž součástí jsou i tyto obchodní podmínky.

 

Nabídkou k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky e­shopu, v případě zájmu o nákup zboží kupující v rámci e­shopu řádně vyplní objednávku a odešle ji prodávajícímu, kupní smlouva vzniká okamžikem potvrzení objednávky prodávajícím (dále jen „objednávka“).

 

Uzavření kupní smlouvy bez sjednání všech jejích náležitostí stanovených OZ je ve smyslu ustanovení § 1726 OZ vyloučeno. Prodávající dále v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3) OZ vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.

Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu kupujícímu potvrdit obdržení jeho objednávky na e­mailovou adresu uvedenou kupujícím v jeho objednávce.

 

Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek odevzdat zboží kupujícímu a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke zboží, kupujícímu vzniká závazek zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu.

 

Uzavřením kupní smlouvy kupující výslovně potvrzuje, že si je vědom toho, že tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy, a že se s těmito obchodními podmínkami detailně seznámil. Na tyto obchodní podmínky byl kupující dostatečným způsobem před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a měl možnost se s nimi v plném znění seznámit.

 

  1. Specifikace zboží a cena zboží

Označení zboží a popis jeho hlavních vlastností je u každého zboží uveden přímo v e­shopu.

 

Cena zboží je u každého zboží uvedena přímo v e­shopu. Tato cena je uvedena včetně všech daní a poplatků. Za podmínek stanovených v těchto obchodních podmínkách bude prodávající účtovat kupujícímu nad rámec ceny zboží náklady na dodání zboží a doběrečné.

 

Kupní cena zboží bude dohodnuta v každé kupní smlouvě s tím, že výše takové kupní ceny bude odpovídat kupní ceně příslušného zboží uvedené v e­shopu v době odeslání objednávky kupujícím. Prodávající je oprávněn ceny zboží jednostranně měnit s tím, že na již uzavřenou kupní smlouvu nebude mít taková změna ceny vliv.

 

  1. Platební podmínky

Způsob úhrady kupní ceny bude sjednán v kupní smlouvě, a to v návaznosti na volbu kupujícího učiněnou v jeho objednávce, kdy kupující má možnost volby z těchto variant:

  1. přímou platbou v sídle prodávajícího,
  2. dobírkou při dodání zboží – kupní cena bude uhrazena kupujícím při převzetí zásilky, a to k rukám přepravce pověřeného dodáním zboží, včetně sjednané ceny za dopravu, balného a dobírky,
  3. bankovním převodem na základě zaslané objednávky na email zákazníka
  4. on-line platbou

 

 

Při osobním odběru zboží zaplaceného předem bezhotovostní platbou je nutné předložit doklad totožnosti (občanský průkaz, pas nebo řidičský průkaz). Ve všech případech je úhrada kupní ceny podmínkou předání zboží.

 

  1. Dodací podmínky

 

Zboží bude kupujícímu dodáno na adresu, kterou kupující uvede v objednávce, a to prostřednictvím přepravce, kterého kupující vybere v rámci své objednávky, přičemž má na výběr z těchto možností:

  1. Česká pošta, s. p.
  2. Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

 

Přepravce, kterého kupující vybere výše uvedeným způsobem, je dále označován jen jako„vybraný přepravce“.

 

Je­li zboží skladem, je prodávající schopen dodat jej již do 3 pracovních dnů na adresu kupujícího. V případě, že zboží skladem není, může být dodáno až do 3 týdnů, u vybraných položek až do 3 měsíců. Přesný termín a podmínky dodávky dohodne s kupujícím operátor prodávajícího. Pokud by kupujícímu dodací lhůta nevyhovovala, nebo se zboží již přestalo vyrábět, domluví se s ním operátor na dodání alternativního zboží, nebo zrušení objednávky.

 

Náklady na dodání zboží, které je kupující povinen uhradit současně s úhradou kupní ceny zboží, jsou odvislé od vybraného způsobu dopravy kupujícím, tedy buď doručení prostřednictvím přepravní společností DPD, jako balík Českou poštou nebo osobní vyzvednutí v sídle nebo kontaktním místě prodávajícího.

 

Při osobním odběru zboží v sídle nebo kontaktním místě prodávajícího se může být naúčtován poplatek za dopravu. Při využití jedné ze zmíněných přepravních společností bude k ceně zboží připočítána částka za dopravu, resp. Dobírku, dle platných cenových předpisů prodávajícího.

 

Prodávající nebude kupujícímu účtovat náklady na dodání zboží v rámci ČR, pokud hodnota objednávaného zboží bude vyšší než 2.500,- Kč (vč. DPH).

 

Kupující souhlasí s tím, aby prodávající poskytl vybranému přepravci údaje týkající se kupujícího, a to v rozsahu, který je nezbytný pro řádné dodání zboží.

 

Prodávající zboží před jeho dodáním zabalí a označí způsobem dohodnutým v kupní smlouvě, případně způsobem obvyklým, odpovídajícím dohodnutému způsobu dodání.

 

6.      Nabytí vlastnického práva, přechod nebezpečí škody

Je­li kupující spotřebitelem, vlastnické právo ke zboží, jakož i nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího převzetím zboží od vybraného přepravce nebo okamžikem převzetí zboží na prodejně.

 

Není­li kupující spotřebitelem, odevzdá prodávající zboží kupujícímu předáním vybranému přepravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči vybranému přepravci. Na kupujícího, který není spotřebitelem, přechází nebezpečí škody na zboží předáním věci vybranému přepravci pro přepravu do místa určení uvedeném v objednávce.

 

  1. Nároky z vad zboží

Prodávající dodá kupujícímu zboží v množství, jakosti a provedení, jak je ujednáno v kupní smlouvě. Nejsou­li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný z kupní smlouvy.

 

Bližší podmínky odpovědnosti prodávajícího za vady dodaného zboží, jakož i způsob uplatnění reklamace, reklamační lhůty, nároky kupujícího z vad zboží, jsou detailně upraveny v reklamačním řádu prodávajícího (dále jen „reklamační řád“). V tomto reklamačním řádu jsou rovněž detailněji upraveny nároky kupujícího, který je spotřebitelem, z vad zboží. Uzavřením kupní smlouvy kupující výslovně potvrzuje, že se s tímto reklamačním řádem před uzavřením kupní smlouvy detailně seznámil. Na tento reklamační řád byl kupující dostatečným způsobem před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a měl možnost se s nimi v plném znění seznámit.

 

  1. Právo spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy

Ustanovení tohoto článku 8. obchodních podmínek se vztahují výhradně na kupujícího, který je spotřebitelem. Je­li tedy níže v tomto článku použito výrazu

„spotřebitel“, je tím míněn kupující, který je spotřebitelem.

 

Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zašle na adresu sídla prodávajícího: COMEFLEX CONSULTING s.r.o., náměstí 14. října 1307/2, Praha 5, PSČ 150 00. Náklady na vrácení předmětného zboží prodávajícímu nese v takovém případě spotřebitel.

 

V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího, vyjma částky představující dodatečné náklady na dodání zboží kupujícímu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud se kupující a prodávající nedohodnou jinak. Odstoupí­li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.

Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za škodu a  popř. za snížení hodnoty předmětného zboží, které vznikly v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na záměr zboží vrátit.

 

9.      Storno objednávky ze strany prodávajícího

Prodávající si vyhrazuje právo stornovat objednávku nebo její část v případě, že se objednané zboží již nevyrábí, nedodává, nebo se výrazným způsobem změnila cena. V případě storna objednávky bude kupující o této skutečnosti co nejdříve informován. Pokud již kupující zaplatil náklady vyčíslené stornovanou objednávkou, budou mu peníze, nebo rozdíl mezi uspokojenou a stornovanou částí objednávky převedeny zpět na bankovní účet, nebo vráceny v hotovosti, pokud objednávku v hotovosti hradil, a to v nejbližším možném termínu.

 

  1. Ochrana osobních údajů, archivace kupní smlouvy

Kupující uzavřením kupní smlouvy vyjadřuje svůj souhlas se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů (uvedených v kupní smlouvě) v databázi zákazníků prodávajícího po naplnění kupní smlouvy (za účelem marketingu, nabízení dalšího zboží, případné další obchodní spolupráce či dalších smluvních vztahů), a to až do doby, než písemně doručí prodávajícímu svůj nesouhlas s takovým zpracováním. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat. Prodávající informace o kupujících uchovává v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Osobní údaje kupujících jsou zabezpečeny proti zneužití. Tyto údaje prodávající nepředá žádné třetí osobě, s výjimkou případné zákonné povinnosti sdělení takové informace, a s výjimkou přepravců a poštovních doručovatelů pověřených prodávajícím dodáním zboží; těmto budou sděleny pouze takové údaje, které jsou nezbytné pro doručení zboží.

 

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti kupujícího doručené prodávajícímu odstranit z databáze.

 

Kupní smlouvy jsou počínaje jejich uzavřením archivovány prodávajícím, a to i po jejich naplnění. Kupní smlouvy jsou archivovány ve formě, ve které byly uzavřeny. Přístup k archivovaným kupním smlouvám má výlučně prodávající, případně subjekt prodávajícím pověřený archivací. Tito nejsou oprávněni zpřístupnit smlouvy třetím osobám, s výjimkou případné zákonné povinnosti takového zpřístupnění.

 

11.  Právo spotřebitele na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

 

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát ­ oddělení ADR

Štěpánská 44

120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz

 

 

  1. Kontaktní údaje prodávajícího

COMEFLEX CONSULTING s.r.o.

Praha 5, náměstí 14. října 1307/2, PSČ 150 00

e­mail: info@cold-steel.cz

telefon: +420 257 181 057

 

  1. Elektronická evidence tržeb (EET)

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

 

Zákon o evidenci tržeb neupravuje formát ani způsob předání účtenky zákazníkovi, prodávající může vystavit účtenku i elektronicky a na tuto formu předání účtenky kupující přijetím těchto Obchodních podmínek přistupuje.

 

  1. Závěrečná ustanovení

Prodávající je oprávněn obchodní podmínky kdykoliv změnit. Pro konkrétní kupní smlouvu jsou však obchodní podmínky platné ve znění účinném ke dni uzavření dané kupní smlouvy.

 

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 01. 06. 2017.

 

Reklamační řád

 

I. Všeobecná ustanovení

Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen VOP) prodávajícího COMEFLEX CONSULTING s.r.o., se sídlem náměstí 14. října 1307/2, Praha 5, PSČ 150 00,  IČ: 26454599, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C 83372 (dále též jen „prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem postupovat při reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího.

Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.

Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.

Jako doklad o záruce (záruční list) vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura, nebo prodejní paragon - dále jen „záruční list“) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (zejm. název a kód zboží, cena, množství, datum nákupu).

 

II. Délka záruky

Záruční doba začíná běžet dnem, kdy bylo zboží osobně převzato kupujícím nebo kdy bylo odesláno prostřednictvím přepravní služby kupujícímu, tj. dnem uvedeným na záručním listě.

Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců, nestanoví-li zvláštní právní předpis lhůtu delší. Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd. – taková charakteristika je vždy uvedena u zboží – pokud není, má se za to, že se jedná o zboží nové, nepoškozené a kompletní). U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.

 

III. Záruční podmínky

V případě, že se v průběhu záruční doby nebo v průběhu doby dle předcházejícího odstavce vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže být zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má kupující právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku má kupující právo místo odstranění vady požadovat výměnu vadného výrobku za bezvadný. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující o vadě před převzetím věci věděl, nebo pokud vadu sám způsobil. Kupující nemá právo od kupní smlouvy odstoupit, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, vyjma případů stanovených zákonem. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.

Kupujícímu, který objednal zboží prostřednictvím e-shopu prodávajícího (www.cold-steel.cz) je doporučeno, aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (neporušenost balíku). Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.

Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu: info@cold-steel.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu.

Prodávající neodpovídá za vady zboží v případě, že kupující převzal zásilku, která byla zjevně poškozená a bez zbytečného odkladu o tom neinformoval prodávajícího.

IV. Uplatnění reklamace

Kupující může zboží reklamovat osobně v sídle prodávajícího, v případě zboží zakoupeného přes e-shop prodávajícího (www.cold-steel.cz) lze zboží reklamovat v sídle prodávajícího. Při uplatnění reklamace kupující předloží prodávajícímu reklamované zboží včetně kompletního příslušenství a dokladu o zakoupení zboží (prodejního paragonu).

Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat rovněž přepravní službou (jinak než na dobírku) na adresu sídla prodávajícího. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží včetně kompletního příslušenství, kopii nákupního dokladu (prodejního paragonu), podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Dnem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží doručeno prodávajícímu.

Záruka za jakost a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna po uplynutí stanovené záruční doby, a dále na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním. Záruka za jakost a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním. U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení, u věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Prodávající rovněž neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.

 

Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá mechanickým poškozením zboží; používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí běžnému použití; nepřiměřeným zacházením; zanedbáním péče o zboží, nebo pokud zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním; provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů; na zboží, které bylo upravováno zákazníkem (ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy; pokud zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí.

Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení, ledaže se jedná o znečistění obvyklé.

 

V. Vyřízení reklamace

Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě s kupujícím, takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí této dohodnuté lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a kupující má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, záruční doba se prodlužuje o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. O vyřízení je kupující informován e-mailem nebo telefonicky na kontakty, které uvedl již při nákupu.

Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen prokázat svoji totožnost OP nebo platným cestovním pasem.

 

VI. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád je platný od 1.6.2017 a je k dispozici v sídle prodávajícího a na www.cold-steel.cz.

 

 

GDPR směrnice

COMEFLEX CONSULTING s.r.o., IČ: 26454599, (dále  „Comeflex“ nebo “správce”) se sídlem: Nám. 14. října 1307/2, Praha 5, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 83372, vydává pro své zákazníky tyto:

Informace o  zpracování osobních údajů  dle GDPR nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále také„nařízení“ nebo „GDPR“), účinné od 25.5. 2018

Cílem těchto informací o  zpracování osobních údajů  je poskytnout zásadní informace o tom, jaké osobní údaje společnost Comeflex (jako tzv. správce) zpracovává o fyzických osobách při prodeji zboží a poskytování služeb a při vstupu na webové stránky provozované společností Comeflex  a kontaktech s jejími klienty, k jakým účelům a jak dlouho společnost Comeflex tyto osobní údaje v souladu s platnými právními předpisy zpracovává, komu a z jakého důvodu je může předat, a rovněž informovat o tom, jaká práva fyzickým osobám v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů náleží.

Tyto informace se týkají zpracování osobních údajů zákazníků a přiměřeně i jejich zástupců, popř. potenciálních zákazníků a návštěvníků internetových stránek a to vždy v rozsahu osobních údajů odpovídajícím jejich postavení vůči společnosti Comeflex.

1.Právní důvody zpracování osobních údajů, oprávnění správce osobní údaje zpracovávat.

 

1.1.Osobní údaje může spol. Comeflex zpracovávat

pro různé účely, pro každý účel ale potřebuje právní důvod zpracování osobních údajů. Zpracování osobních údajů se vždy váže k účelu, na základě kterého se určí právní důvod zpracování. Je možné, že jedny osobní údaje (nebo jejich určitou část) bude správce zpracovávat pro různé účely, přičemž tyto účely mohou v čase vznikat či zanikat, aniž by to představovalo povinnost správce osobní údaje likvidovat. Povinnost likvidace osobních údajů nastane v případě, kdy správce pozbude poslední právní důvod ke zpracování osobních údajů. Rozsah zpracovávaných údajů závisí na účelu zpracování. Zpracovávat osobní údaje lze často přímo na základě smlouvy mezi spol. Comeflex a jejími zákazníky, oprávněného zájmu spol. Comeflex nebo na základě plnění zákonných povinností (tedy bez souhlasu subjektu údajů), pro určité specifické účely pak pouze na základě souhlasu.

Subjektem údajů se rozumí zejména, nikoli však výlučně: zákazník, potenciální zákazník popř. zástupce zákazníka spol. Comeflex.

 

1.2.Mezi právní důvody patří:

a)subjekt údajů udělil souhlas pro jeden či více konkrétních účelů,

b)zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů,

c)zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na spol. Comeflex jako správce vztahuje,

d)zpracování je nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby,

e)zpracování je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce,

f)zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů

g)zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje,

 

1.3.Osobní údaje FO a kontaktní údaje FO

Osobním údajem je jakákoli informace, která se vztahuje k fyzické osobě, kterou je společnost Comeflex  schopná identifikovat. V souvislosti s poskytováním služeb může ze strany společnosti Comeflex dojít ke zpracování následujících kategorií osobních údajů.

Základní osobní  údaje, které jsou nutné pro uzavření a plnění smlouvy (čl. 1.2. písm. b)

Jedná se zejmé

jméno a příjmení

akademický titul

název obchodní firmy

rodné číslo/datum narození

IČO, DIČ

adresa trvalého pobytu

adresa sídla nebo místa podnikání

fakturační adresa

zasílací adresa

 

bankovní spojení

podpis

 

Základní kontaktní údaje, které jsou nutné pro uzavření a plnění smlouvy (čl.1.2. písm. b)

Jedná se zejmé

 telefonní číslo

 e-mail

adresy na sociální sítě[a1] 

 

1.4. Údaje zpracované na základě souhlasu (čl. 1.2. písm. a)

Zpracování těchto údajů není nezbytně nutné k plnění smlouvy nebo zákonných povinností či ochranu oprávněných zájmů spol. Comeflex, ale jejich zpracování umožní  zlepšovat služby,  případně zákazníky informovat o nabídkách, které jsou pro ně vhodné. Tyto údaje jsou zpracovány jen v případě udělení souhlasu a mohou být zpracovány po dobu platnosti tohoto souhlasu. Jedná se zejména o údaje získané marketingovými průzkumy (jsou zpracovány u zákazníků na základě souhlasu se zpracováním osobních údajů pro marketingové a obchodní účely.

Poskytnutí souhlasu k marketingovým a obchodním účelům je dobrovolné a zákazník jej může po 25. 5. 2018 kdykoli odvolat. Tento souhlas zůstává v platnosti po dobu využívání služeb Comeflex a následující 2 roky poté nebo do doby, dokud jej klient neodvolá. Pro marketingové a obchodní účely mohou být v případě souhlasu zpracovány veškeré kategorie údajů uvedené  v odst. 1.3.  (s výjimkou podpisu a kopií identifikačních dokladů), a to po dobu, po kterou je Comeflex oprávněna tyto údaje evidovat pro účely poskytování služeb, plnění zákonných povinností a ochranu svých oprávněných zájmů, nejdéle však do odvolání souhlasu či do uplynutí doby 4 let ode dne ukončení smlouvy na služby poskytované společností Comeflex, pokud klient souhlas dříve neodvolá.

 

1.5.U subjektů, které udělily souhlas s marketingovým oslovením prostřednictvím elektronického kontaktu,

zpracovává společnost Comflex s jejich souhlasem po dobu uvedenou v souhlasu kontakty, které jí subjekt dá k dispozici pro účely marketingového oslovení s nabídkou služeb spol. Comeflex. Pokud je tento souhlas udělen prostřednictvím webových stránek, jsou společně s těmito kontakty zpracovány i údaje z cookies společnosti Comeflex, které jsou umístěny na internetových stránkách, na kterých byl tento souhlas udělen, a to jen v případě, že má subjekt cookies ve webovém prohlížeči povoleny.

 

2. Zpracovávání osobních údajů  z důvodu plnění smlouvy, plnění zákonných povinností a z důvodu oprávněných zájmů

 

2.1.Poskytnutí osobních údajů nutných pro plnění smlouvy, plnění zákonných povinností spol. Comeflex a ochranu oprávněných zájmů spol. Comeflex je povinné. Bez poskytnutí osobních údajů k těmto účelům by nebylo možné služby poskytovat. Ke zpracování osobních údajů pro tyto účely nepotřebuje spol. Comeflex souhlas. Zpracování z důvodu plnění smlouvy a plnění zákonných povinností nelze odmítnout.

Jedná se zejména o tyto základní dílčí účely:

předání nebo zaslání zboží na základě ústní či písemné kupní smlouvy[a2] 

vyúčtování za služby – faktury, upomínky, aj. (plnění smlouvy)

plnění zákonných daňových povinností (plnění zákonných povinností

účely stanovené zvláštními zákony pro potřeby trestního řízení vůči osobě a pro naplnění povinnosti součinnosti s Policií České republiky a dalšími státními orgány (plnění zákonných povinností)

vymáhání pohledávek za klienty a další spory (např. soudní, správní) ze smluv (plnění smlouvy)

procesy spojené s identifikací zákazníka (plnění smlouvy)

zajištění důkazů pro případ nutnosti obhajoby práv společnosti Comeflex (oprávněný zájem společnosti Comeflex)

evidence dlužníků (oprávněný zájem společnosti Comeflex)

2.2.Osobní údaje  jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění výše uvedených účelů a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu  stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány. Doba pro zpracování osobních údajů pro stanovené účely (plnění smlouvy, zákonné povinnosti, oprávněný zájem spol. Comeflex, aj.) jsou uvedeny níže.

2.3.U zákazníků společnosti Comeflex, je společnost  oprávněna v případě, že mají splněny veškeré své závazky vůči ní, zpracovávat  jejich základní osobní, identifikační a kontaktní údaje, údaje o službách a údaje z jejich komunikace se společností Comeflex po dobu 4 let ode dne ukončení poslední smlouvy se společnosti Comeflex.

2.4.Při zakoupení zboží zákazníkem je Comeflex oprávněna zpracovávat základní osobní, identifikační a kontaktní údaje zákazníka, údaje o zboží a údaje z komunikace mezi zákazníkem a společností Cold steel po dobu 4 let ode dne uplynutí záruční doby na zboží.

2.5.V případě jednání mezi společností  Comeflex a potenciálním zákazníkem o uzavření smlouvy na prodej zboží či poskytnutí služeb, které nebylo završeno uzavřením smlouvy, je společnost Comefex oprávněna zpracovávat poskytnuté osobní údaje po dobu 3 měsíců od příslušného jednání.

2.6.Faktury vystavené společností Comeflex jsou v souladu s § 35 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty archivována po dobu 10 let od jejich vystavení. Z důvodu nutnosti doložit právní důvod pro vystavení faktur jsou po dobu 10 let ode dne ukončení smlouvy archivovány i zákaznické smlouvy.

2.7.Identifikační údaje nutné pro poskytování služeb z průkazu totožnosti zákazníka jsou ze strany společnosti Comeflex zpracovávány v souladu s § 16 zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu zpracovávány pod dobu 10 let ode dne ukončení  smlouvy se společností Comeflex. Pro naplnění této zákonné povinnosti si společnost Comeflex ponechává po dobu 10 let ode dne ukončení smlouvy kopie občanských průkazů s údaji nutnými pro poskytování služeb, přičemž ostatní údaje, které nejsou nutné pro poskytování služby, jsou na kopii průkazu začerněny.

2.8.U osob, za nimiž má společnost Comeflex pohledávku (dlužníci) si společnost Comeflex ponechává osobní údaje související s dluhem ještě po dobu 4 let poté, co je dluh zcela zplacen.

2.9.V případě, že má subjekt ve svém koncovém zařízení povoleny cookies, zpracovávají se o něm záznamy chování z cookies  umístěných na internetových stránkách provozovaných společností Comeflex, a to pro účely zajištění lepšího provozu internetových stránek.

3. Kategorie příjemců osobních údajů, sdílení osobních údajů s jinými správci

3.1.Společnost Comeflex při plnění svých závazků a povinností ze smluv (tedy v rámci plnění smlouvy) využívá odborné a specializované služby jiných subjektů. Pokud tito dodavatelé zpracovávají osobní údaje předané od společnosti Comeflex, mají postavení zpracovatelů osobních údajů a zpracovávají osobní údaje pouze v rámci pokynů od společnosti Comeflex a nesmí je využít jinak. Jde zejména o přepravní a poštovní společnosti[a3] ,  vymáhání dlužných pohledávek, činnost znalců, advokátů, auditorů, správu IT systémů, internetovou reklamu nebo obchodní zastoupení. Každý takový subjekt pečlivě vybíráme a každý zpracovatel má stanoveny přísné povinnosti k ochraně a zabezpečení osobních údajů.

3.2.Společnost Comeflex v rámci plnění svých zákonných povinností předává osobní údaje správním orgánům a úřadům stanoveným platnou legislativou.

3.3. Pokud zákon nestanoví jinak, může spol. Comeflex jako správce osobních údajů předávat osobní údaje jiným správcům údajů pro marketingové účely jen v případě, že má k takovému předání souhlas subjektu údajů. Udělení tohoto souhlasu je dobrovolné.

3.4.Společnost Comeflex podle § 20z a § 20za zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele pro účely ochrany práv a právem chráněných zájmů prodávajících a spotřebitelů oprávněna bez souhlasu předat identifikační údaje, údaje vypovídající o bonitě, platební morálce a důvěryhodnosti subjektu údajů do registrů, které slouží k vzájemnému informování prodávajících o schopnosti a ochotě spotřebitelů plnit své závazky. Toto předání se vztahuje i na vztahy vzniklé v rámci podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti subjektu údajů.

4. Způsob zpracování osobních údajů

4.1.Společnost Comeflex zpracovává osobní údaje ručně i automatizovaně. Vede evidenci veškerých činností, a to jak ručních tak automatizovaných, při kterých dochází ke zpracování osobních údajů.

4.2. Comeflex má právo v nezbytné míře a rozsahu zpracovávat údaje z veřejných rejstříků,( pokud je toto  zpracování založeno na oprávněném zájmu), musí však provést balanční test oprávněného zájmu. Osobní údaje z veřejného rejstříku mohou být využity pro kontrolu pravdivosti identifikačních údajů v rámci obchodního styku. Comeflex nevyužívá osobní údaje z veřejných rejstříků pro marketingové účely.

 

5.Obchodní sdělení

5.1.Z obchodních sdělení zaslaných společností Comeflex je vždy zřejmé, že společnost  je jejich odesílatelem. Obchodní sdělení se zasílají buď na kontakty zákazníků na základě oprávněného zájmu společnosti Comeflex, a to jen do doby než klient vysloví nesouhlas, nebo na základě výslovného souhlasu se zpracováním osobních údajů pro marketingové a obchodní účely. V zaslaných obchodních sděleních je rovněž kontakt pro odmítnutí zasílání těchto sdělení[4] .

 

6. Sdělení spol. Comeflex o právech subjektů údajů (FO) v souvislosti se zpracováním osobních údajů platných od 25. 5. 2018 dle GDPR

Dle nařízení GDPR bude mít subjekt údajů od 25. 5. 2018 v případě, že bude pro spol. Comeflex identifikovatelnou fyzickou osobou a prokáže řádně svoji totožnost, následující práva:

a) dle čl. 15 nařízení bude mít subjekt údajů právo na přístup k osobním údajům, které zahrnuje  právo získat od společnosti Comeflex:

b) potvrzení, zda zpracovává osobní údaje,

c) informace o účelech zpracování, kategoriích dotčených osobních údajů, příjemcích, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, plánované době zpracování, o existenci práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se subjektu údajů nebo omezení jejich zpracování nebo vznést námitku proti tomuto zpracování, právu podat stížnost u dozorového úřadu, o veškerých dostupných informacích o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů, skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování,v případě, že nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob i kopii osobních údajů. V případě opakované žádosti bude společnost Comeflex oprávněna za kopii osobních údajů účtovat přiměřený poplatek ve výši. Právo na kopii osobních údajů bude možné uplatnit v sídle společnosti, za podmínky doložení oprávněnosti uvedené žádosti. Právo na potvrzení o zpracování osobních údajů a na informace bude možné uplatnit písemně na adresu sídla společnosti Comeflex.

d) dle  čl. 16 nařízení bude mít subjekt údajů právo na opravu nepřesných osobních údajů, které o něm bude společnost Comeflex zpracovávat. Zákazník má rovněž povinnost oznamovat změny svých osobních údajů a doložit, že k takové změně došlo. Zároveň je povinen poskytnout součinnost, bude-li zjištěno, že osobní údaje, které o něm spol Comeflex zpracovává, nejsou přesné. Oprava bude provedena bez zbytečného odkladu, vždy však s ohledem na dané technické možnosti. Žádost o opravu osobních údajů je možné uplatnit v sídle společnosti, za podmínky doložení oprávněnosti uvedené žádosti.

e) dle čl. 17 nařízení bude mít subjekt údajů právo na výmaz osobních údajů, které se ho týkají, pokud společnost Comeflex neprokáže oprávněné důvody pro zpracování těchto osobních údajů (např.  plnění smlouvy, plnění zákonných povinností, oprávněný zájem společnosti Comeflex– viz výše).

f) dle čl. 18 nařízení bude mít subjekt údajů do doby vyřešení podnětu  právo na omezení zpracování, pokud bude popírat přesnost osobních údajů, důvody jejich zpracování nebo pokud podá námitku proti jejich zpracování, a to písemně na adresu sídla společnosti.

g) dle čl. 19 nařízení bude mít subjekt údajů právo na oznámení ze strany společnosti Comeflex v případě opravy, výmazu nebo omezení zpracování osobních údajů. Dojde-li k opravě nebo výmazu osobních údajů, budeme informovat jednotlivé příjemce, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí. Na základě žádosti subjektu údajů můžeme poskytnout informaci o těchto příjemcích. Žádost je možné zaslat písemně na adresu sídla společnosti.

h) dle čl. 20 nařízení bude mít subjekt údajů právo na přenositelnost údajů, které se ho týkají a které poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo požádat společnost Comeflex o předání těchto údajů jinému správci.

i)pokud v souvislosti se smlouvou o poskytování služeb nebo na základě souhlasu poskytne subjekt údajů osobní údaje a jejich zpracování se provádí automatizovaně, má právo získat takové údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Bude-li to technicky proveditelné, lze údaje předat i určenému správci, bude-li řádně určena osoba jednající za příslušného správce a bude možné ji autorizovat. V případě, že by výkonem tohoto práva mohlo dojít k nepříznivému dotčení práv a svobod třetích osob, nelze  žádosti vyhovět. Žádost je možné uplatnit v sídle společnosti Comeflex po doložení oprávněnosti požadavku.

j) dle čl. 21 nařízení bude mít subjekt údajů právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů z důvodu oprávněného zájmu společnosti Comeflex.V případě, že společnost Comeflex neprokáže, že existuje závažný oprávněný důvod pro zpracování, který převažuje nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, společnost  zpracování na základě námitky ukončí bez zbytečného odkladu. Námitku je možné poslat písemně na adresu sídla společnosti.

k) Právo na odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů:souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové a obchodní účely účinný od 25. 5. 2018 je možné kdykoliv po tomto datu odvolat. Odvolání je zapotřebí učinit výslovným, srozumitelným a určitým projevem vůle, a to buď telefonicky, v sídle společnosti, nebo doporučeným dopisem.

l) Subjekt údajů má právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které by pro něj mělo právní účinky nebo se jej obdobným způsobem významně dotklo. Společnost Comeflex uvádí, že neprovádí automatizované rozhodování bez vlivu lidského posouzení s právními účinky pro subjekty údajů.

m) Subjekt údajů má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

 

 

Odeslat článek známému   Vytisknout